برند شخصی

ویژگی مهم افراد مشهور چیست؟

مگر نه اینکه نام و آوازه این افراد چنان فراگیر شده است که هرکدام به مثابه یک شاخص در زمینه تخصصی خود عینیت پیدا کرده اند؟

این افراد در مسیر زندگی خود چنان قدم برداشته اند که تاثیر اعمال و تصمیم هایشان بر محیط اطراف انکار ناشدنی بوده و هرکدام جایگاهی در ذهن و قلب دیگر انسان ها برای خود پیدا نموده اند.

اگر در روزگاران گذشته شرط موفقیت و شهرت، سخت کوشی و در شرایط خاص شانس و تقدیر بوده است، این روزها در عصر اطلاعات و تخصص به علت سرعت بالای زندگی برای رسیدن به چنین جایگاهی پشتوانه و نقشه راه علمی لازم و ضروری است.

نقشه راهی که ما آن را برند سازی شخصی می نامیم.

مسیری که به افراد کمک می کند تابا ساختن هویتی متمایز به جایگاه مورد نظرشان دست پیدا کنند و در حیطه مورد علاقه خود فری معتبر و معتمد شوند و دیگران آنها را به عنوان یک مرجع بشناسند  و این سرمایه ای  می شود برای پیشرفت در دنیای کسب و کار  و صد البته قدرت.

همه افراد سبک و رفتارهای  منحصر به فردی دارند ولی متدهای برندسازی فردی این رفتارها را به نحوی خاص، مدبرانه و استراتژیک مدیریت و آنالیزمی کند. مفهوم های سنتی برندسازی شخصی بر روی مفاهیمی چون بازاریابی شخصی، تصویر سازی، فروش و توسعه شخصی کار می کند ولی در مفاهیم جدید، برند شخصی بیشتر در پی کسب اقتدار و نفوذ در اذهان و قلوب است.

برند شخصی این روزها علاوه بر صاحبان مشاغل خدماتی مانند پزشکان ،  آرایشگران و مزون دار ها برای مدیران و مشاوران و صد البته کارمندها نیز حائز اهمیت است چرا که فردی که دارای هویتی متمایز است طبعا جایگاهی متمایز نیز خواهد داشت و به راحتی هر رفتاری را پذیرا نخواهد بود.

/ 0 نظر / 34 بازدید